خانه / شخصیت ها / اسلام شناسان / امام خمینی / نژادپرستی در سخنان امام خمینی

نژادپرستی در سخنان امام خمینی

قسمتی از سخنرانی امام خمینی در تاریخ  ۱۸ مرداد ۱۳۵۹

«با دست حکومت هاى فاسد و با تبلیغ حکومت هاى فاسد، این نژادپرستى ها و گروه پرستى ها در بین مسلمین رشد کرده. عرب ها را در مقابل عجم ها و ترک ها قرار دادند و عجم ها را در مقابل عرب ها، و ترک ها را در مقابل دیگران و همه نژادها را در مقابل هم.

اینکه من مکرّر عرض مى کنم که این ملّى گرایى اساس بدبختى مسلمین است براى این است که این ملّى گرایى، ملت ایران را در مقابل سایر ملت هاى مسلمین قرار مى دهد، و ملت عراق را در مقابل دیگران و ملت کذا را در مقابل کذا…

در ایران از سال هاى طولانى، اشخاص بى اطلاع از اساس مسائل، و لو فرض کنید بعضى شان مغرض نبودند، اینها هم هى طبل ملّیت را کوبیدند، همان ملّیتى که مى خواست اساس اسلام را در ایران بربچیند.

اسلام آمده است که (بگوید:) همه نژادها با همند؛ مثل دنده هاى شانه مى مانند؛ هیچ کدام بر هیچ کدام تفوق ندارند، نه عرب بر عجم و نه عجم بر عرب و نه ترک بر هیچ یک از اینها و نه هیچ نژادى بر دیگرى و نه سفید بر سیاه و نه سیاه بر سفید، هیچ کدام بر دیگرى فضیلت ندارند. فضیلت با تقواست، فضیلت با تعهد است، با تعهد به اسلام است. اینها تبلیغاتى بوده است، تلقیناتى بوده است که از ابرقدرت ها که مى خواستند ما را بچاپند، شده است و مع الأسف، بعض اشخاص مسلمان صحیح هم باورشان آمده.

در چندین سال قبل ـ محتمل است، گمان مى کنم زمان رضا خان بود ـ یک مجمعى درست کردند و یک فیلم هایى تهیه کردند و یک اشعارى گفتند و یک خطابه هایى خواندند، براى تأسف از اینکه اسلام بر ایران غلبه کرد، عرب بر ایران غلبه کرد. شعر خواندند، فیلم [به] نمایش گذاشتند که عرب آمد و طاق کسرى را، مدائن را گرفت و گریه ها کردند. همین ملّی ها، همین خبیث ها گریه ها کردند. دستمال ها را درآوردند و گریه کردند که اسلام آمده و سلاطین را، سلاطین فاسد را شکست داده».

منبع: صحیفه امام، ج ۱۳، ص: ۸۷ ـ ۸۸
آذر ۱۳۹۶

همچنین ببینید

خاطره ی تلخی که امام خمینی بارها تکرار کرد!

به قلم مدیر سایت ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۸: من واقعاً متأسف مى شدم، به من برمى …

یک نظر

  1. امام خمینی :
    نژاد ژرمن از نژاد آریا بالاتر نیست! «اطمینان داشته باشید که اگر بخواهید می شود. و اگر بیدار بشوید می خواهید. شما بیدار بشوید و بخواهید این معنا را که نژاد ژرمن از نژاد اریا بالاتر نیست و‌غربی ها از ما بالاتر نیستند. زودتر کار راه انداختند. مشغول بشوید و کار را انجام بدهید.
    ژاپن همین معنا را مبتلا بود و بعد بیدار شد و اراده کرد و شد یک مملکت صنعتی و الان صنعت او مقابله می کند با امریکا».

    ویدیو کامل:https://www.aparat.com/v/Uyg7A/امام_خمینی%۳A_نژاد_ژِرْمَن_از_نژاد_آریا_بالاتر_نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code