خانه / احکام / احکام زرتشتی / ارتداد / زرتشتیان هنوز هم اموال مرتدان را مصادره می کنند
موبدان ـ زرتشتیان

زرتشتیان هنوز هم اموال مرتدان را مصادره می کنند

به قلم مدیر سایت
همواره ما را زیر سؤال می برند که چرا وقتی مسلمانی از دین خارج می شود، اعدام و مصادره ی اموالش در انتظار اوست؟
حکم های اعدام و مصادره ی اموال را زرتشتی ها نیز در گذشته داشتند اما در این زمان به دلیل کم شدن قدرتشان، حکم اعدام ندارند ولی در پیام کتبی دکتر اردشیر خورشیدیان به گردهمایی ارگان های زرتشتیان سراسر کشور در یزد در سال ۱۳۸۹ سخن از مصادره ی اموال است. وی در گزارش عملکرد چندین ساله ی انجمن موبدان تهران، از مصادره ی اموال زرتشتی ای سخن گفته که به دین بهایی در آمده. می نویسد:
«آزاد شدن نزدیک به پانزده میلیارد از زمین های کسی که از دین خارج شده و بهایی گردیده و املاکش مصادره شده بود». (دهش فرهنگی یا لُرک مینوی، ص ۲۸۵)
چرا مصادره ی اموال مسلمانی که زرتشتی شده «غصب» است اما مصادره ی اموال زرتشتی ای که از دین خارج شده «آزاد شدن» اموال اوست؟ نوشته ی دکتر خورشیدیان نشان می دهد در این زمان که اموال زرتشتی نومسلمان مصادره نمی شود، برای این است که قدرت ندارند و الا از نظر آنان، مسلمان شدن نیز خروج از دین است.

دهش مینوی یا لُرک مینوی، ص 285

دهش فرهنگی یا لُرک مینوی، ص ۲۸۵

شناسنامه دهش فرهنگی یا لرک مینوی

تدوین: فروردین ۱۳۹۶

همچنین ببینید

اعدام زرتشتی تازه مسلمان و غارت اموال او / اگر شمشیر بالای سر زرتشتی ها بوده چگونه چنین نظریاتی می دادند؟!

به قلم مدیر سایت امروزه زرتشتی ها مدعی اند انتخاب دین آزاد است و زرتشتیان می …

۳ نظر

  1. درود
    نخست اینکه فعل جمله «مصادره شده بود» است که شما نوشته‌اید «مصادره شده است»، دوم اینکه اگر کمی دقت کنید منظور از این جمله این است که اموال فردی که بهایی شده توسط کسان دیگری مصادره شده و انجمن موبدان آن را پس گرفته است. اما شما اینگونه معنی کردید که اموال را انجمن موبدان مصادره کرده.

    • مدیر سایت

      تذکر نخست شما درسته عبارت را اصلاح کردم. تشکر

      اما در مورد تذکر دوم شما عبارت کتاب، رسا و دقیق نیست اما ظاهرا قضیه ازین قرار بوده که شخصی از زرتشتی به بهائیت گرویده و انجمن موبدان اموالش را مصادره کرده زیرا اگر آن شخص مسلمان بوده و بهائی شده، به انجمن موبدان چه ربطی داره تا اموالش از مصادره بودن خارج کنه؟! اگر بخواهید بگویید که شخص زرتشتی ، بهائی شده و جمهوری اسلامی مصادره کرده، باید گفت که ربطی به مسلمانها نداره تا حکومت اسلامی دخالت کنه به فرض که احتمال دوم درست باشه که جمهوری اسلامی اموال زرتشتی سابق را مصادره کرده و انجمن موبدان آزاد کرده معنایش این خواهد بود که انجمن موبدان آن اموال را از حکومت برای خود گرفته

      به هر حال باید توضیح عبارت را از انجمن موبدان خواست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code